Bullfrossa!

Att baka bullar är en av de mysigaste sakerna jag vet. Jag brukar baka 80 bullar i stöten och sen frysa in dem, då kan jag alltid plocka fram lite hembakt fikabröd när jag får besök. Anledningen till att jag gör så många på en gång är att jag vill spara tid. Det tar ungefär lika lång tid att göra dubbel sats (=80st) som att göra en enkel sats (=40st), men de räcker dubbelt så länge. Perfekt!

Nedan delar jag med mig av mitt absoluta favoritrecept på kanelbullar, de anses så goda att en pensionär jag känner har en stående beställning på dem. Så några gånger om året gör jag honom glad genom att fylla hans frys med nybakta bullar. Klart gubben ska ha hembakt till fikat!

Klicka här för att hämta en pdf-fil med receptet på ”Husmor Hannas magiskt goda bullar”

2 responses to this post.

  1. Klart att man ska testa de här bullarna! Tack för receptet 🙂

    Svara

    • Varsågod! Hoppas att du gillar dem, det bör du göra med tanke på hur mycket gottis de innehåller (t.ex. mandelmassa, citronskal, kardemummakärnor, kanel och alldeles för mycket smör). 🙂

      Svara

Kommentera

